Ali živimo z vodo?
Kategorija: E-monec
Učiteljice in učitelji naše šole so nam v okviru Erasmus+ projekta Zaživimo z okoljem pripravili projektni teden Zaživimo z vodo. Naša šola ga je izvedla v tednu od 21. 10. do 25. 10. 2024. Cel teden smo v čisto vsakem razredu, od 1. do 9. razreda, počeli nekaj na temo vode.
Prvi razredi so cel teden beležili pitje vode, se igrali različne igre in se podučili o pomenu vode. Prvošolčki so uživali ob različnih izvedenih poskusih, kot npr. barvni krog, ledeno dinozavrovo jajce, bacili stran!, plava-potone. Imeli so tudi delavnice in predstavo, ki so jim jo pripravili drugi in tretji razredi. Poleg tega so jim sedmi razredi prebrali zgodbo o vodni vili ter z njimi zapisovali pregovore o vodi. Sprehodili so se ob Ljubljanici, opazovali vodnjake in si skupaj z drugimi in tretjimi razredi v Cankarjevem domu ogledali lutkovno-glasbeno predstavo Obrazi vode, nad katero so bili navdušeni.
Fotografija: Barvni krog. Vir: Vanja Potočar, 24. 10. 2024.
Naši drugi razredi so spremljali, koliko vode dnevno popijejo, izdelovali plakat Rešimo vodo in pisali na oblikovane papirnate kapljice zgodbice z naslovom Kapljica pripoveduje in Kaj vse je doživela voda? Med poukom so opazovali vodo v različnih agregatnih stanjih in ugotavljali, da milo odstranjuje umazanijo. A zagotovo so to vedeli tudi že pred tem poskusom!
Fotografija: Zgodbice o kapljici. Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.
Fotografija: Raznobarvni dežnički. Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.
Fotografija: Za kaj vse potrebujemo vodo? Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.
Tretji razredi so pri slovenščini reševali uganke o vodi, se pogovarjali o slovenskih pregovorih, skupaj z učiteljicami prebrali knjigo Potovanje vodne kapljice ter se naučili pesem in ples Ob bistrem potoku je mlin. Prvim in drugim razredom so zaigrali igrico Jure kvak kvak (v obliki japonskega gledališča Kamišibaj). Cel teden so beležili, koliko bidonov vode spijejo ter to povezali s poukom matematike (kaj pomeni prostornina vode, koliko ml tekočine smo popili?). Da je bilo vse skupaj bolj zabavno, pa so izvajali tudi raznorazne čarovnije z vodo. In ravno ta teden so imeli tudi celotedenski tečaj plavanja v bazenu Tivoli. Vode so imeli res več kot dovolj!
Kaj pa je počel četrti razred? Risali so risbe z naslovom Voda za življenje in se pogovarjali o življenju, ki se dogaja v vodi. Pri glasbi so se gibno, besedno in likovno izražali ob skladbi Akvarij, v okviru naravoslovnega dne z naslovom Življenje v vodi pa so se pogovarjali o živalih in rastlinah v rekah, jezerih in morjih.
Pokukajmo še k petim razredom. V okviru naravoslovnega dne z naslovom Voda so izvajali poskuse in meritve v zvezi z vodo, ustvarjali pa so tako likovne, kot tehniške in literarne izdelke.
Iz petih razredov pa k šestim razredom na predmetno stopnjo. Ti učenci so pri pouku slovenščine brali legendo o nastanku Ljubljanice (Ste vedeli, da sta se zaljubila Ljubo in Anica?) ter se tudi sami preizkusili v literarnem ustvarjanju. Prav tako so pokukali v svet matematike v vodi. A to še ni vse! Pogovarjali so se o varčevanju vode v angleščini, pri gospodinjstvu pa so si o onesnaževanju voda ogledali film in izdelali plakat.
Fotografija: Plakati v avli naše šole na temo Zaživimo z vodo! Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.
Sedmi razredi so pri pouku slovenščine pisali pesmi v razredu oziroma tudi na nabrežju Ljubljanice, pri geografiji pa se učili o nevarnostih poplav v Srednji Evropi in o onesnaženju zvoka in rek. Prav tako so raziskovali vodni svet matematike ter se pri angleščini pogovarjali, zakaj je zdravo piti vodo. Ker to očitno še ni bilo dovolj, so imeli tudi dan dejavnosti na temo vode in zraka.
Osmi razredi so imeli pri geografiji projektno delo na temo vode, kjer ustvarjali plakate, makete, video posnetke in druge predstavitve. Imeli so tudi dan dejavnosti, kjer so povezovali znanje geografije, zgodovine in slovenščine. V stilu lova na zaklad so tekali od postaje do postaje in poskušali odgovoriti na najrazličnejša vprašanja in naloge o mostovih in vodnjakih v središču Ljubljane. Zmagovalna pesem ene od skupin se glasi takole:
Šli smo čez Šuštarski most,
ki je trden kakor kamen kost.
Pod njim Ljubljanica teče,
ob njem kostanj se peče.
Ob mostu vidi se grad,
kamor zahajam rad.
Barčica po reki plava,
o, le naprej, o, le naprej.
Fotografija: Postaje in naloge ob vodnjakih in mostovih čez reko Ljubljanico. Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.
V tem tednu so osmarčki odšli tudi na ekskurzijo v prečudovito Logarsko dolino. V dolini niso občudovali samo kristalno čisto vodo, razmišljali so tudi o uničevalni moči voda v lanskoletnih poplavah.
Deveti razredi so pri biologiji reševali različne kvize o vodi, pri slovenščini in angleščini brali besedila o vodi in ta besedila obravnavali z vidika vsebine in slovničnih pravil. Pri geografiji so spoznavali vodovja v Sloveniji. Izvedeli so marsikaj novega o vodi.
A niso le posamezni razredi počeli nekaj na temo voda! Prav tako so se pri obveznih izbirnih predmetih posvetili temu tematskemu tednu. Pri Filmski vzgoji so gledali dokumentarec Dva vodika, en kisik. V okviru Dodatne strokovne pomoči so učenci poslušali zgodbo Vodna vila in čistilčki ter izdelovali plakate, ki spodbujajo k ozaveščeni uporabi vode. Pri interesni dejavnosti Šola je šala pa so imeli vodeno meditacijo na temo vode. V šolski knjižnici so učenci skupaj s knjižničarko pripravili čudovito razstavo na temo vode. Tudi sami ste si jo lahko ogledali in se prepričali, kako čudovito delo so opravili.
Kaj pa smo naredili v okviru Šolskega novinarstva? Vse aktivnosti projektnega tedna Zaživimo z vodo smo natančno opazovali in zapisali za vas, naši dragi bralci! V drugih rubrikah E-monca pa si lahko še ogledate, kaj so učenci ustvarjali v okviru tega tedna.
Zapisali: Isabela, 8. b, Lamija, 8. b in Alegra, 7. b.