Author Archives: Valentina Stojanović

OBELEŽITEV SVETOVNEGA DNEVA STRPNOSTI – 16. november

Kategorija: E-monec

V okviru mednarodnega dneva strpnosti, ki ga obeležujemo vsako leto 16. novembra, smo s spodbudo društva Eksena na šoli izvajali različne aktivnosti v 2.b, 3. b, 6. a in 7. r.

V 2. b razredu je učiteljica Tanja Jotanović v podaljšanem bivanju izvajala dejavnosti na temo strpnosti. Preko poslušanja pravljice Vila Eksena. Dinozaver Tiko in veliki zob in pogovora so otroci spoznavali pojme: strpnost/nestrpnost, drugačen, medsebojno spoštovanje in sprejemanje. Ob spodbudi učiteljice so učenci razmišljali in narisali, kaj bi lahko oni prispevali, da bi bili sprememba, ki si jo želijo videti v svetu. Pri likovnem ustvarjanju so se učenci osredotočili na podoživeta spoznanja, čustva ob določenih situacijah in tako so nastali likovni izdelki, ki smo jih tudi razstavili v šolski avli. Učenci so ob koncu projekta postali bolj občutljivi za druge, okrepili čut za različnost in spoznali, da se različnosti ni potrebno bati.

Z namenom, da ozavestimo, kaj je strpnost, kako vpliva na kakovost sobivanja v skupnosti, kot tudi da obeležimo Svetovni dan strpnosti, sta se učiteljici Maja Trebežnik (razredničarka) in Jasna Škarić (OPB), v 3. b razred z učenci v tednu, v katerem obeležujemo ta dan, v času OPB pogovarjali o tem, kaj je strpnost, kako jo otroci razumejo in kako si jo predstavljajo. Kaj imata skupnega strpnost in potrpežljivost, do koga/ česa smo strpni ter do koga/ česa ne, kot tudi, kako se strpnost kaže (v odnosih, vedenju – izjavah, ravnanju). Učiteljici sta učencem predstavili namen delavnice na temo strpnosti in idejo »Zasadimo drevo strpnosti«, po kateri so izdelali tudi plakat, ki so ga umestili med izdelke v okviru razstave v šolski avli.

V 6. a razredu je učiteljica Valentina Stojanović v tednu mednarodnega dneva strpnosti posvetila razredno uro pogovoru o strpnosti in sprejemanju drugačnosti. Učencem je doživeto predstavila zgodbo pakistanske deklice Malala Yousafzai, Nobelove nagrajenke za mir, ki se je na svoj način borila za pravico do izobraževanja in mirnega življenja. Učenci so bili pretreseni nad dogajanjem – ne v 19. stoletju, ampak še leta 2012. Iskreno so spregovorili o sprejemanju drugačnosti v razredu. Učenci sobivajo v razredu z učenci iz različnih kultur in družbenih slojev. Kaj lahko oni naredijo za več miru, strpnosti, sprejemanja v tem svetu, koga in na kakšen način lahko opozorijo na te vrednote? Po pogovoru so z velikim žarom pisali zgodbe, pesmi, razmišljanja, risali stripe in posamezne podobe s kratkimi gesli.

V 7. b razredu je v okviru razredne ure v petek 22. 11. 2024 Nuša Hafner izvedla delavnico o strpnosti. Najprej se je z učenci pogovarjala o tem, kaj beseda strpnost sploh pomeni. Potrebovali so kar nekaj časa, da so oblikovali definicijo, da je to spoštovanje vseh ljudi ne glede na to, kako so drugačni od nas. Potem je beseda tekla o tem, kaj bi posamezen učenec lahko v razredu naredil za več strpnosti. Vsak je povedal svoj predlog in iz teh predlogov smo oblikovali plakat. Na koncu pa so učenci posamič oz. v dvojicah pisali spise ali risali risbe na temo strpnosti.

V tednu strpnosti je tudi učiteljica Anka Lango izpeljala aktivnosti z učenci 7. razreda v okviru pouka domovinske in državljanske kulture in etike. Z učenci je povezala aktivnosti tedna strpnosti in dneva strpnosti z učnimi cilji predmeta in na ta način poglobila poznavanje pojmov stereotip, predsodek in diskriminacija. S pogovorom in posnetki o holokavstu ter Ani Frank, apartheidu in Nelsonu Mandeli in na primeru deklice Malale so z učenci prešli na konkreten pogovor o strpnosti v njihovem oddelku. Učenci so razmišljali o strpnosti v skupini in prelili lastne občutke v krajše zapise. Zapisi kažejo, da se trudijo ozavestiti in razumeti, kako pomemben je pri zavzemanju za strpnost vsak posameznik, torej tudi oni sami.

Vir fotografij: Tanja Jotanović in Valentina Stojanović, november 2024.

Čim več pogovora in razmišljanja o tematiki medsebojnih odnosov in vzgoji za strpnost je izrednega pomena, saj v današnji družbi vse globalno preglaša lokalno oziroma odnose v ožjem okolju.

BODI SPREMEMBA, KI JO ŽELIŠ VIDETI V SVETU!

NE SAMO V TEDNU STRPNOSTI, AMPAK VSAK DAN!

Zapisale učiteljice Nuša Hafner, Tanja Jotanović, Anka Lango, Valentina Stojanović, Jasna Škarić.


Adventni koledar – uganke od 18. do 24. decembra

Kategorija: E-monec

Uganka št. 18 (18. 12. 2024)
So usnjene, so volnene,
so sešite in pletene,
za odrasle, za otroke,
vedno grejejo nam roke.

Uganka št. 19 (19. 12. 2024)
Na vejicah najdemo iglic nešteto,
drevo pa zeleno je kar celo leto.

Uganka št. 20 (20. 12. 2024):
Je barve rjave,
nosek rdeč,
oddaja svetlobo
in vsem otrokom je všeč.

Uganka št. 21 (21. 12. 2024)
Na mahu počivajo,
nam veselje vlivajo
in se k otroku ozirajo.

Uganka št. 22 (22. 12. 2024):
Po strmini se spustijo
in po snegu drvijo.

Uganka št. 23 (23. 12. 2024):
Vsa bitja straši,
žival se ga boji.
Ampak ko ga prižgemo,
vse na novo začnemo.

Uganka št. 24 (24. 12. 2024):
Trd je kot kamen,
v njem je plamen.
Ob njem sediš
in si lepe pravljice govoriš.


HOROSKOP

Kategorija: E-monec

Dragi bralci časopisa E-MONEC! Ali vas zanima, kaj se vam bo dogajalo prihodnje tedne? Koliko boste pisali test iz angleščine, kdaj vas bo vaša simpatija opazila ali vas celo povabila v kino, ali bodo vaši starši končno popustili pri kazni, ki ste si jo prislužili pred nekaj tedni? Vse to lahko izveste v našem mesečnem horoskopu!

VODNAR/AQUARIUS (21.1. – 18.2.)
Vaša prihodnost v decembru bo imela nekaj slabih in nekaj dobrih stvari. Na začetku boste imeli veliko sreče. Dobili boste dobro oceno, prav tako vas bo vaša simpatija povabila v kino! Naslednji teden ne bo najlepši. Najprej se vam bo zgodilo nekaj slabega, prav tako boste od nekoga dobili neprijetno presenečenje.


RIBI/PISCES (19. 2. – 20. 3.)
V tem mesecu boste verjetno najsrečnejše znamenje. Ker imate veliko testov in spraševanj se boste veliko učili, a ne glede na to boste imeli dovolj časa za prijatelje in svojo simpatijo. Opogumili se boste in se s svojo simpatijo končno začeli družiti. Ugotovili boste, da imata veliko skupnega. Mogoče vas bo celo povabila na vročo čokolado.


OVEN/ARIES (21. 3. – 19. 4.)
Vaša energija bo na vrhuncu, kar vam bo pomagalo pri reševanju nalog. Ne pozabite uživati s prijatelji, ampak ne pozabite svojih obveznosti. Pazite, da ne boste prehitro sprejeli pomembne odločitve in vam bo potem žal. Vaša simpatija vas bo končno opazila in se začela družiti z vami.


BIK/TAURUS (20. 4. – 20. 5.)
Komaj že čakate na konec šole! Vsak dan si bolj želite, da bi lahko bili doma, udobno zaviti v najtoplejšo odejo, pili čaj, jedli piškote in brali dobro knjigo ali gledali svojo najljubšo serijo. A ko bo začetek počitnic, še zdaleč ne bo počitka. Šli boste na najbolj nore počitnice. Ne boste imeli veliko časa za druženje, a saj bo čez nekaj časa spet šola.


DVOJČKA/GEMINI (21. 5. – 21. 6.)
Ste poletni človek, zato ne marate preveč mokre in mrzle zime. Med počitnicami boste ostali doma in se večkrat skregali s starši. Prijatelji vas bodo morali dobesedno zvleči na kakšen sprehod ali v kino. Vaša simpatija bo šla na počitnice, zato je ne boste veliko videli. Vaši starši vam bodo podarili darilo, ki ga nikoli niste pričakovali.


RAK/CANCER (22. 6.-23. 7.)
Ocenjevanja so se šele začela, zato pa morate poslušati nasvete prijateljev, staršev in učiteljev. Dobro bi bilo tudi, da bi se organizirali in si uredili urnik. Učitelji ne bodo popuščali pri ocenjevanjih ali vam pogledali skozi prste. Simpatija pa za vas ne bo imela časa, zato boste osamljeni. Zato se pa tudi zelo veselite počitnic, da bo učenja končno konec in se boste lahko začeli družiti z vašo simpatijo.


LEV/LEO (24. 7. – 23. 8.)
Starši bodo hoteli z vami ustvarjati božične izdelke. A zato na žalost ne boste imeli časa, saj se morate veliko ukvarjati s šolo. Prijatelji vas bodo presenetili s presenečenjem, ki bo povezano z vašo simpatijo. Vaše ocene pa ne bodo zablestele, saj vam je božično razpoloženje že čisto zmešalo glavo. Dobili boste veliko daril od babic in dedkov.


DEVICA/VIRGO (24. 8. – 22. 9.)
Ta mesec za vas ne bo najlepši. Najprej se boste javno osramotili pred vsemi svojimi prijatelji, vključno s vašo simpatijo. Ampak v tem mesecu bosta vseeno dva lepa trenutka. Dobili boste nekaj dobrih ocen in nekdo vas bo prijetno presenetil. Vaši starši vam bodo nenehno težili, da se pridno in vsak dan učite. Ampak za tiste, ki imate rojstni dan 28. ali 29. avgusta, to ne bo veljalo, saj bo december najlepši mesec v tem letu.


TEHTNICA/LIBRA (23. 9. – 22. 10.)
December bo za vas najtežji mesec v tem letu, saj imate veliko različnih stvari, ki jih še morate opraviti. A to ne pomeni, da ne boste imeli lepih dni. Imeli boste veliko sreče pri ocenah, vaši prijatelji pa vas bodo presenetili z lepim darilom. Vaša simpatija vas v tem mesecu ne bo imela najraje, vendar ne boste ugotovili, zakaj je tako.


ŠKORPIJON/SCORPIO (23. 10. – 22. 11.)
December je za vas drugi najboljši mesec v letu. Povsod je polno lučk in vsi so dobre volje. Vaša največja želja se vam bo uresničila. Skozi ocenjevana boste prišli z dobrimi ocenami, saj vas bodo ob tem spremljali in podpirali prijatelji. A vseeno bo nekaj slabega. Vaš sovražnik (če ga imate) vam bo naredil nekaj groznega.


STRELEC/SAGITTARIUS (23. 11. – 20. 12.)
Ta mesec vam bo prinesel veliko presenečenj, ki so v decembru zelo pomembna. Ker imate malo časa za druženje, bo vaša simpatija prišla do vas in vas peljala na lučke. Starši pa bodo na vas zelo ponosni. Prav tako boste imeli rojstni dan! VSE NAJBOLJŠE!

KOZOROG/CAPRICORN (21. 12. – 20. 1.)
Vaš mesec ne bo najboljši, edina svetla točka bo vaš rojstni dan (VSE NAJBOLJŠE!) in začetek počitnic. Starši bodo najprej zelo jezni na vas zaradi ocen, nato pa se bodo omehčali, saj so vseeno počitnice in veseli december. Med počitnicami se boste veliko pogovarjali s svojo simpatijo po telefonu in v živo. Ne pozabite ji podariti lepega darila. Prav tako vas bodo vaši prijatelji ponesreči osramotili.

Astrologinje Vita, 7.b, Mia, 7. b in Alegra, 7. c


Adventni koledar – uganke od 11. do 17. decembra

Kategorija: E-monec

Uganka št. 11 (11. 12. 2024)

Italijansko ime ima,
vsak rad z njim se posladka.
Jedo ga mladi in stari,

saj ga imajo vsi radi.

Uganka št. 12 (12. 12. 2024)

Rdeči, zeleni, vsi obarvani,
na drevesu visijo, lepo okrašeni.
Ko pride božični čas, zasijejo,
prinašajo srečo, ki srce prevzame.

Uganka št. 13 (13. 12. 2024)

Po silvestrskem praznovanju
in kratkem spanju
se v nov dan zbudimo
in si srečo zaželimo.

Uganka št. 14 (14. 12. 2024)

Na poseben dan se ga dobi,
vsak se ga razveseli.
Je skrbno zavito,
in na prvi pogled skrito.

Uganka št. 15 (15. 12. 2024)

Visoko v gorah ima grad,
pridne otroke ima prav rad.
Obišče nas enkrat na leto,
darila pa prinese tudi za teto Meto.

Uganka št. 16 (16. 12. 2024)

Tam zunaj stoji,
skozi okno se nam smeji.
Ko sonce posije,
se pa kaj hitro stopi.

Uganka št. 17 (17. 12. 2024)

Iz lesa jih naredimo,
z njimi hitro drvimo,
se po zasneženem hribu spustimo
in veselo kričimo.

Fotografija: Adventni koledar. Vir: https://adventmyfriend.com/calendar/edit/269212/d70df71e42/.


Adventni koledar – uganke od 1. do 10. decembra

Kategorija: E-monec

UGANKA ŠT. 1 (1. 12. 2024)

Iz dišeče mase ga zamesimo,
obliko in okus poudarimo.
Z začimbami, sladkorjem je obdan,
v obliki srčka, moškega ali zvezde pečen.
V prazničnem času je priljubljen,
ker v ustih se hitro raztopi, sladko in prijetno diši.

UGANKA ŠT. 2 (2. 12. 2024)

V vladavini zime je ona kraljica,
njena moč je v mrazu, je hladna in modra.
Z ledom obdana, v snegu se blešči,
s pogledom zamrzne vse, kar se približa ji.
Nekje v bajkah in pravljicah živi,
a v naravi sneg in led njen pečat pusti.

UGANKA ŠT. 3 (3. 12. 2024)

Na trgu stoji, kjer diši po sladicah,
lučke in barve pritegnejo naše oči.
Šotorov in stojnic je polno naokoli,
pohitite, najdite darila in drobne spomine.
V prazničnem času veselja ne manjka,
vonj po pečenih kostanjih kar ne mine.

UGANKA ŠT. 4 (4. 12. 2024)

Število dni zame ni pomembno,
vsak dan razkrijem nekaj majhnega.
Za praznični čas ti pomoč nudim,
vsak delček skriva presenečenje, ki te veseli.
Z odprtimi okenci šteješ dneve,
do trenutka, ko bo božič prišel.

UGANKA ŠT. 5 (5. 12. 2024)

Ko v temi žarim, svetlobo prinašam,
toplino in mir v srcih prižgem.
Gorim na mizi, ob oknu ali na drevesu,
v prazničnem času sem del veselja.
Ko me pogasiš, samo dim ostane,
a moje svetlobe ne moreš pozabiti.

UGANKA ŠT. 6 (6. 12. 2024)

Dober in skromen mož obdari vse pridne otroke.

Tiho in skromno v krožnike natrese

pomaranče, orehe in nogavice.

Kdo je ta mož, ki prihaja sredi noči,

da z nasmehom in darili nas razveseli?

UGANKA ŠT. 7 (7. 12. 2024)

Njeni cvetovi so v obliki zvezde,
v božičnem času nikoli ne manjka.
Z njo prihaja veselje in toplina,
kdo je ta rastlina, ki nam z okna kima?

UGANKA ŠT. 8 (8. 12. 2024)

Bel in mehak po zraku leti,
pokriva vse v tihi noči.
Zima je čas, ko vse se blešči,
kaj je to, kar pade z neba v naše oči?

UGANKA ŠT. 9 (9. 12. 2024)

V hladnem zimskem večeru v kotu stoji,
zeleni okras, ki v božičnem času diši.
Z iglicami in rdečimi kroglicami,
razširja radost z odprtimi rokami.

UGANKA ŠT. 10 (10. 12. 2024)

Ko pride njen čas,
prinese nam mraz,
snega nam nasuje
in v led nas okuje.            



Stripi z razredne stopnje

Kategorija: E-monec

Le kaj je lepšega, kot priti na E-monca in ob prijetni glasbi in sproščenem klepetanju ustvarjati strip s tematiko po lastni izbiri?

Fotografija: Kapljici, ki sta se spoznali v dežju. Vita M. K., 4. a.

Fotografija: Hotel za pse. Mina K., 3. a.

Fotografija: Noč živali. Mia, 3. a.

Fotografija: Roža, ki govori in medved in ptica. Ruby B. T., 2. b.

Fotografija: Mušnica in ti. Ronja Š. H., 2. b.

Fotografija: Hruška in ježek. Ema S. P., 2. b.

Fotografija: Skriti Amongas. Kristian T. H., 3. b.

Fotografija: Čopko sreča neumnost. Katarina K., 4. a.


Vodne zgodbice iz 4. a

Kategorija: E-monec

KAPLJICA KRALJICA

Nekoč je živela kapljica vode. Bila je zelo pomembna, zato ji je bilo ime Kapljica kraljica. Bila je zelo znana v svetu mode in imenovali so jo za kraljico. Vsak dan so jo pozdravljali njeni oboževalci, ona pa jim je odzdravljala nazaj. V šoli je imela veliko prijateljic in prijateljev.

A le ena sošolka je ni marala. Bila je ljubosumna, da je Kapljica kraljica slavna. Ime ji je bilo Mina III. Doma je imela 101 obleko. Nekega dne je prišel nov sošolec Lin kaplevček. Vse kapljice so se zaljubile vanj. Vse so se mu nenehno prilizovale razen Kapljice kraljice, ki ni bila zaljubljena. Vedno mu je pomagala in postala sta prijatelja. Mina III. je bila tako jezna, da se je zjokala in je postala brezbarvna.

Na koncu je spoznala, da ni pomembno, da si slaven, če želiš biti nekomu všeč. Postala je prijazna in z vsemi je bila prijateljica. Tudi z Linom.

Napisala: Olivia M., 4. a

DEKLICA IN KAPLJICA

Nekoč je živela deklica po imenu Tinkara. Bila je zelo pridna, imela pa je eno slabo navado. Ko si je umivala zobe, je pustila odprto pipo, ko se je tuširala, je porabila preveč vode.

En dan pa je k njej na obisk prišla mala kapljica, ki ji je bilo Zala. Rekla ji je: Tinkara, porabiš preveč vode, zato sem skoraj edina. Malo bolj varčuj. Res nisem vedela, oprosti, je odvrnila Tinkara. Zdaj, ko vem, tega ne bom več počela, obljubim. In ta deklica ni nikoli več po nepotrebnem puščala odprte pipe in tuša.

Napisala: Mila K., 4. a


Ali živimo z vodo?

Kategorija: E-monec

Učiteljice in učitelji naše šole so nam v okviru Erasmus+ projekta Zaživimo z okoljem pripravili projektni teden Zaživimo z vodo. Naša šola ga je izvedla v tednu od 21. 10. do 25. 10. 2024. Cel teden smo v čisto vsakem razredu, od 1. do 9. razreda, počeli nekaj na temo vode.

Prvi razredi so cel teden beležili pitje vode, se igrali različne igre in se podučili o pomenu vode. Prvošolčki so uživali ob različnih izvedenih poskusih, kot npr. barvni krog, ledeno dinozavrovo jajce, bacili stran!, plava-potone. Imeli so tudi delavnice in predstavo, ki so jim jo pripravili drugi in tretji razredi. Poleg tega so jim sedmi razredi prebrali zgodbo o vodni vili ter z njimi zapisovali pregovore o vodi. Sprehodili so se ob Ljubljanici, opazovali vodnjake in si skupaj z drugimi in tretjimi razredi v Cankarjevem domu ogledali lutkovno-glasbeno predstavo Obrazi vode, nad katero so bili navdušeni.

Fotografija: Barvni krog. Vir: Vanja Potočar, 24. 10. 2024.

Naši drugi razredi so spremljali, koliko vode dnevno popijejo, izdelovali plakat Rešimo vodo in pisali na oblikovane papirnate kapljice zgodbice z naslovom Kapljica pripoveduje in Kaj vse je doživela voda? Med poukom so opazovali vodo v različnih agregatnih stanjih in ugotavljali, da milo odstranjuje umazanijo. A zagotovo so to vedeli tudi že pred tem poskusom!

Fotografija: Zgodbice o kapljici. Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.

Fotografija: Raznobarvni dežnički. Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.

Fotografija: Za kaj vse potrebujemo vodo? Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.

Tretji razredi so pri slovenščini reševali uganke o vodi, se pogovarjali o slovenskih pregovorih, skupaj z učiteljicami prebrali knjigo Potovanje vodne kapljice ter se naučili pesem in ples Ob bistrem potoku je mlin. Prvim in drugim razredom so zaigrali igrico Jure kvak kvak (v obliki japonskega gledališča Kamišibaj). Cel teden so beležili, koliko bidonov vode spijejo ter to povezali s poukom matematike (kaj pomeni prostornina vode, koliko ml tekočine smo popili?). Da je bilo vse skupaj bolj zabavno, pa so izvajali tudi raznorazne čarovnije z vodo. In ravno ta teden so imeli tudi celotedenski tečaj plavanja v bazenu Tivoli. Vode so imeli res več kot dovolj!

Kaj pa je počel četrti razred? Risali so risbe z naslovom Voda za življenje in se pogovarjali o življenju, ki se dogaja v vodi. Pri glasbi so se gibno, besedno in likovno izražali ob skladbi Akvarij, v okviru naravoslovnega dne z naslovom Življenje v vodi pa so se pogovarjali o živalih in rastlinah v rekah, jezerih in morjih.

Pokukajmo še k petim razredom. V okviru naravoslovnega dne z naslovom  Voda so izvajali poskuse in meritve v zvezi z vodo, ustvarjali pa so tako likovne, kot tehniške in literarne izdelke.

Iz petih razredov pa k šestim razredom na predmetno stopnjo. Ti učenci so  pri pouku slovenščine brali legendo o nastanku Ljubljanice (Ste vedeli, da sta se zaljubila Ljubo in Anica?) ter se tudi sami preizkusili v literarnem ustvarjanju. Prav tako so pokukali v svet matematike v vodi. A to še ni vse! Pogovarjali so se o varčevanju vode v angleščini, pri gospodinjstvu pa so si o onesnaževanju voda ogledali film in izdelali plakat.

Fotografija: Plakati v avli naše šole na temo Zaživimo z vodo! Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.

Sedmi razredi so pri pouku slovenščine pisali pesmi v razredu oziroma tudi na nabrežju Ljubljanice, pri geografiji pa se učili o nevarnostih poplav v Srednji Evropi in o onesnaženju zvoka in rek. Prav tako so raziskovali vodni svet matematike ter se pri angleščini pogovarjali, zakaj je zdravo piti vodo. Ker to očitno še ni bilo dovolj, so imeli tudi dan dejavnosti na temo vode in zraka.

Osmi razredi so imeli pri geografiji projektno delo na temo vode, kjer ustvarjali plakate, makete, video posnetke in druge predstavitve. Imeli so tudi dan dejavnosti, kjer so povezovali znanje geografije, zgodovine in slovenščine. V stilu lova na zaklad so tekali od postaje do postaje in poskušali odgovoriti na najrazličnejša vprašanja in naloge o mostovih in vodnjakih v središču Ljubljane. Zmagovalna pesem ene od skupin se glasi takole:

Šli smo čez Šuštarski most,

ki je trden kakor kamen kost.

Pod njim Ljubljanica teče,

ob njem kostanj se peče.

Ob mostu vidi se grad,

kamor zahajam rad.

Barčica po reki plava,

o, le naprej, o, le naprej.

Fotografija: Postaje in naloge ob vodnjakih in mostovih čez reko Ljubljanico. Vir: Valentina S., 4. 11. 2024.

V tem tednu so osmarčki odšli tudi na ekskurzijo v prečudovito Logarsko dolino. V dolini niso občudovali samo kristalno čisto vodo, razmišljali so tudi o uničevalni moči voda v lanskoletnih poplavah.

Deveti razredi so pri biologiji reševali različne kvize o vodi, pri slovenščini in angleščini brali besedila o vodi in ta besedila obravnavali z vidika vsebine in slovničnih pravil. Pri geografiji so spoznavali vodovja v Sloveniji. Izvedeli so marsikaj novega o vodi.

A niso le posamezni razredi počeli nekaj na temo voda! Prav tako so se pri obveznih izbirnih predmetih posvetili temu tematskemu tednu. Pri Filmski vzgoji  so gledali dokumentarec Dva vodika, en kisik. V okviru Dodatne strokovne pomoči so učenci poslušali zgodbo Vodna vila in čistilčki ter izdelovali plakate, ki spodbujajo k ozaveščeni uporabi vode. Pri interesni dejavnosti Šola je šala pa so imeli vodeno meditacijo na temo vode. V šolski knjižnici so učenci skupaj s knjižničarko pripravili čudovito razstavo na temo vode. Tudi sami ste si jo lahko ogledali in se prepričali, kako čudovito delo so opravili.

Kaj pa smo naredili v okviru Šolskega novinarstva? Vse aktivnosti projektnega tedna Zaživimo z vodo smo natančno opazovali in zapisali za vas, naši dragi bralci! V drugih rubrikah E-monca pa si lahko še ogledate, kaj so učenci ustvarjali v okviru tega tedna.

Zapisali: Isabela, 8. b, Lamija, 8. b in Alegra, 7. b.


Adventni koledar 2024

Kategorija: E-monec

Božično-novoletni prazniki se nezadržno bližajo in vsi jih nestrpno pričakujemo.

Ustvarjalci E-monca smo našli način, da vam v veselem pričakovanju pomagamo zdržati ta zadnji mesec. Zamislili smo si, da vam popestrimo praznični december z ugankami na temo božiča.

Vsako sredo v mesecu decembru bomo na našem spletnem časopisu objavili nove uganke.

Če znate odgovoriti na uganko, odgovor napišite na listek in ga odvrzite v škatlo v avli drugega nadstropja. Pod odgovorom napišite še datum, ki je zapisan ob uganki, razred in vaše ime.

Če se bo izkazalo, da ste na dovolj ugank odgovorili pravilno, vas bo ob koncu adventa, tj. 24. 12., čakala nagrada.

Ema G., Neli L., Isabela R.

(OIP Šolsko novinarstvo)


Voda – življenjska tekočina

Kategorija: E-monec

Voda je del našega vsakdanjega življenja. Odvisni smo od nje. Voda se nam zdi nekaj popolnoma samoumevnega. Kaj pa se lahko zgodi, če z njo ne bomo varčevali? Moramo jo spoštovati. A kje začeti?

Voda nas spremlja na vsakem koraku

Vodo lahko srečamo na vsakem koraku v obliki dežja, gretja, predstavlja nam življenjsko pomembno pijačo. A kaj je na vodi res posebnega? Nič, boste rekli. Samo dolgočasna prozorna tekočina je, ki jo uporabljamo za preživetje in je hkrati vir za večino gospodinjskih opravil. No, na to res lahko gledamo s takega vidika. V prispevku pa vam predstavljam nekaj možnih izhodišč, kaj je voda.

Voda v širšem pomenu predstavlja:

  • hrano,
  • gretje,
  • pranje,
  • zalivanje,
  • vreme,
  • našo življenjsko tekočino.

Voda po svetu in v Sloveniji

Vode je na svetu zelo veliko. Ta voda je slana ali sladka.

Graf vode na svetu vir: https://eucbeniki.sio.si/nit5/1341/index1.html

Vas je zgornji graf presenetil? Naših starejših bralcev verjetno ne. Da, sladke vode je na svetu zelo malo. Pitne vode pa še manj! Zdaj verjetno razumete, zakaj moramo z njo varčevati.

Na svetu imamo 5 oceanov: Atlantskega, Indijskega in Tihega (Pacifik), Arktičnega in Antarktičnega, okoli 100 morij in več kot 165 000 rek. Ja, veliko vode, ki teče, se pretaka, curlja in kaplja. Tudi v Sloveniji imamo ogromno vodnih virov. Čudoviti so npr.  Blejsko jezero, Slap Savica, reka Krupa, namočimo pa se lahko tudi v našem koščku Jadranskega morja.

Fotografija: Mrtvo morje. Vir: https://www.seasaltsuperstore.com/blogs/what-is-salt/the-dead-sea-a-quick-history. Pridobljeno 24. 10. 2024.

Fotografija: Blejsko jezero. Vir: https://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Bled#/media/File:Lake_Bled_from_the_Mountain.jpg. Pridobljeno 24. 10. 2024.

Voda na Majdi

Na naši osnovni šoli smo se v tednu pred jesenskimi počitnicami posvetili vodi. V vseh razredih se je počelo nekaj v zvezi z vodo. Sedmošolci smo imeli v sredo naravoslovni dan na temo vode in zraka. Spoznavali smo veliko dejstev o vodi, šli na teren in raziskovali lišaje ter temperaturo zraka in vode in izvajali veliko zanimivih in zabavnih poskusov.

Zabavna dejstva o vodi

  • Na Zemlji je enaka količina vode, kot je je bila ob nastanku Zemlje. Voda iz vaše pipe lahko vsebuje enake molekule, kot so jih pili dinozavri.
  • Voda uravnava temperaturo Zemlje. Prav tako uravnava temperaturo človeškega telesa, prenaša hranila in kisik v celice, blaži sklepe, ščiti organe in tkiva ter odstranjuje odpadke.
  • 75 % človeških možganov predstavlja voda in 75 % živega drevesa je iz vode.
  • Doma nima pitne vode 2,1 milijarde ljudi.
  • Ena od štirih osnovnih šol na svetu nima oskrbe s pitno vodo, učenci uporabljajo vodo iz nezaščitenih vodnih virov ali pa so žejni.
  • Vsak dan več kot 700 otrok, mlajših od pet let, umre zaradi driske, povezane z zdravju nevarno vodo ter s slabimi sanitarnimi razmerami.
  • V osmih od desetih gospodinjstev, ki nimajo vode, so za prinašanje vode odgovorne ženske in dekleta.
  • Približno 159 milijonov ljudi uporablja za svojo pitno vodo površinske vode, kot so ribniki in potoki.
  • Približno 4 milijarde ljudi – skoraj 2/3 svetovnega prebivalstva – se najmanj en mesec na leto sooča s hudim pomanjkanjem vode.
  • Bogatejši so na splošno deležni visoke ravni oskrbe z vodo ter storitev, povezanih s sanitarnimi razmerami in higieno ob (pogosto zelo) nizkih stroških, medtem ko revni plačujejo veliko višjo ceno za podobno ali slabšo kakovost storitev.
  • Do leta 2050 naj bi svetovno prebivalstvo naraslo še za 2 milijardi, s čimer naj bi se potrebe po vodi povečale za 30 %.
  • 80 % odpadnih voda, ki jih ustvari človeška družba, se neprečiščenih izliva nazaj v okolje.

Viri:

https://www.quora.com/How-many-rivers-are-there-on-Earth-What-are-they-Which-one-is-the-most-important-and-why#:~:text=However%2C%20it%20is%20estimated%20that,length%20of%20approximately%206%2C400%20km.

https://study.com/academy/lesson/the-earths-oceans-seas-gulfs.html#:~:text=There%20is%20one%20global%20ocean,the%20world%20they%20lay%20in.

https://oceanservice.noaa.gov/facts/howmanyoceans.html#:~:text=There%20is%20only%20one%20global%20ocean.&text=Historically%2C%20there%20are%20four%20named,are%20the%20most%20commonly%20known.

Vse pridobljeno 24. 10. 2024.

Zapisal: Jonatan, 7. a


Koledar

januar 2025
P T S Č P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Accessibility