OBELEŽITEV SVETOVNEGA DNEVA STRPNOSTI – 16. november
Kategorija: E-monec
V okviru mednarodnega dneva strpnosti, ki ga obeležujemo vsako leto 16. novembra, smo s spodbudo društva Eksena na šoli izvajali različne aktivnosti v 2.b, 3. b, 6. a in 7. r.
V 2. b razredu je učiteljica Tanja Jotanović v podaljšanem bivanju izvajala dejavnosti na temo strpnosti. Preko poslušanja pravljice Vila Eksena. Dinozaver Tiko in veliki zob in pogovora so otroci spoznavali pojme: strpnost/nestrpnost, drugačen, medsebojno spoštovanje in sprejemanje. Ob spodbudi učiteljice so učenci razmišljali in narisali, kaj bi lahko oni prispevali, da bi bili sprememba, ki si jo želijo videti v svetu. Pri likovnem ustvarjanju so se učenci osredotočili na podoživeta spoznanja, čustva ob določenih situacijah in tako so nastali likovni izdelki, ki smo jih tudi razstavili v šolski avli. Učenci so ob koncu projekta postali bolj občutljivi za druge, okrepili čut za različnost in spoznali, da se različnosti ni potrebno bati.
Z namenom, da ozavestimo, kaj je strpnost, kako vpliva na kakovost sobivanja v skupnosti, kot tudi da obeležimo Svetovni dan strpnosti, sta se učiteljici Maja Trebežnik (razredničarka) in Jasna Škarić (OPB), v 3. b razred z učenci v tednu, v katerem obeležujemo ta dan, v času OPB pogovarjali o tem, kaj je strpnost, kako jo otroci razumejo in kako si jo predstavljajo. Kaj imata skupnega strpnost in potrpežljivost, do koga/ česa smo strpni ter do koga/ česa ne, kot tudi, kako se strpnost kaže (v odnosih, vedenju – izjavah, ravnanju). Učiteljici sta učencem predstavili namen delavnice na temo strpnosti in idejo »Zasadimo drevo strpnosti«, po kateri so izdelali tudi plakat, ki so ga umestili med izdelke v okviru razstave v šolski avli.
V 6. a razredu je učiteljica Valentina Stojanović v tednu mednarodnega dneva strpnosti posvetila razredno uro pogovoru o strpnosti in sprejemanju drugačnosti. Učencem je doživeto predstavila zgodbo pakistanske deklice Malala Yousafzai, Nobelove nagrajenke za mir, ki se je na svoj način borila za pravico do izobraževanja in mirnega življenja. Učenci so bili pretreseni nad dogajanjem – ne v 19. stoletju, ampak še leta 2012. Iskreno so spregovorili o sprejemanju drugačnosti v razredu. Učenci sobivajo v razredu z učenci iz različnih kultur in družbenih slojev. Kaj lahko oni naredijo za več miru, strpnosti, sprejemanja v tem svetu, koga in na kakšen način lahko opozorijo na te vrednote? Po pogovoru so z velikim žarom pisali zgodbe, pesmi, razmišljanja, risali stripe in posamezne podobe s kratkimi gesli.
V 7. b razredu je v okviru razredne ure v petek 22. 11. 2024 Nuša Hafner izvedla delavnico o strpnosti. Najprej se je z učenci pogovarjala o tem, kaj beseda strpnost sploh pomeni. Potrebovali so kar nekaj časa, da so oblikovali definicijo, da je to spoštovanje vseh ljudi ne glede na to, kako so drugačni od nas. Potem je beseda tekla o tem, kaj bi posamezen učenec lahko v razredu naredil za več strpnosti. Vsak je povedal svoj predlog in iz teh predlogov smo oblikovali plakat. Na koncu pa so učenci posamič oz. v dvojicah pisali spise ali risali risbe na temo strpnosti.
V tednu strpnosti je tudi učiteljica Anka Lango izpeljala aktivnosti z učenci 7. razreda v okviru pouka domovinske in državljanske kulture in etike. Z učenci je povezala aktivnosti tedna strpnosti in dneva strpnosti z učnimi cilji predmeta in na ta način poglobila poznavanje pojmov stereotip, predsodek in diskriminacija. S pogovorom in posnetki o holokavstu ter Ani Frank, apartheidu in Nelsonu Mandeli in na primeru deklice Malale so z učenci prešli na konkreten pogovor o strpnosti v njihovem oddelku. Učenci so razmišljali o strpnosti v skupini in prelili lastne občutke v krajše zapise. Zapisi kažejo, da se trudijo ozavestiti in razumeti, kako pomemben je pri zavzemanju za strpnost vsak posameznik, torej tudi oni sami.
Vir fotografij: Tanja Jotanović in Valentina Stojanović, november 2024.
Čim več pogovora in razmišljanja o tematiki medsebojnih odnosov in vzgoji za strpnost je izrednega pomena, saj v današnji družbi vse globalno preglaša lokalno oziroma odnose v ožjem okolju.
BODI SPREMEMBA, KI JO ŽELIŠ VIDETI V SVETU!
NE SAMO V TEDNU STRPNOSTI, AMPAK VSAK DAN!
Zapisale učiteljice Nuša Hafner, Tanja Jotanović, Anka Lango, Valentina Stojanović, Jasna Škarić.